Hemma i Humlelunden | Skåne







Rapsfälten strålade i gult, syrenoch äppelblommorna vajade på skira kvistar. Det kunde inte ha varit vackrare när jag skulle inreda huset i Hjärup. Här på den skånska slätten växer ett helt nytt bostadsområde fram och det blir så himla fint. Blandningen mellan två plan- och enplans hus tilltalade mig och de böljande cykelstråken som ligger en bit från bilvägarna inbjuder till en cykeltur till Malmö och Lund.
Huset som jag fick inreda är ett två plans hus i tegel med fyra väl tilltagna sovrum och en lagom stor tomt på både fram- och baksida. Jag har inrett huset i varma toner och klassiska material, moodboard hittar du här .







Jag tar med mig massa lärdom från Skåne, som jag kom att älska. Som att allt tar mycket mer tid när man är ny i kvarteret. Det blir aldrig som man tänkt, arbetsrummet och vilorummet fick byta plats då den platsbyggda dagbädden inte passade. Det tar minst en dag mer än man tror. Två inredare är mycket roligare än en (det är ju alltid det). Ett hus slukar prylar. Det går inte att jobba utan kaffemaskin. Men trots alla dessa gupp på vägen så var det himla kul och att flytta till Skåne känns nu som en önskedröm.

Tack Johanna och Friida för all hjälp före innan och efter.

Ber om ursäkt för bildkvalitet och styling, jag hade en kvart på mig att fota innan bilen skulle fara tillbaka till Stockholm!



6 kommentarer:

  1. Hej. Har ni tillverkat den fina dynan på dagbädden själva eller vart har den inhandlats annars? Var galet fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Joanna! Den är så himla fin och den kommer från Ellos home. Ett riktigt fynd, storleken är 70x150.

      Radera
  2. Hej. Har ni tillverkat den fina dynan på dagbädden själva eller vart har den inhandlats annars? Var galet fin.

    SvaraRadera
  3. Hej, vad fint du gör! Vad är det för lampa i taket över bordet på den 9:e bilden uppifrån? Så enkel och snygg. Rosemarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det är en gammal favorit som jag ofta använder mig av. Jag köper en enkel porslinsockel med sladd hos en lampaaffär - i mitt fall hos Norrmalms El och så sätter jag dit en glödlampa från Osram som heter 64887.

      Radera
    2. Tack för svar!

      Radera