Gästblogg | mariaemb.

Hej! Maria Embertsén heter jag, är nyexaminerad civilingenjör och driver bloggen mariaemb. Jag har fått äran att dela med mig lite av mig och min inspiration här på Hitta Hem.


Bloggen är min kreativa plats där jag får utlopp för och kan dela med mig av många av mina passioner. Mat, fotografering, inredning och hållbarhet. Just hållbarhet är väldigt viktigt för mig och något jag försöker genomsyra min inredning och livsstil med. Det kan handla om vad och hur man konsumerar, ekologisk mat eller återvinning och DIY. Senare i sommar tänkte jag bjuda på inspiration kring just det men till och börja med vill jag presentera mig, min stil och skiva om några av mina favoriter såhär i sommartider.





Hemma hos oss är det ljust, en bas av vitt med detaljer i svart och trä. Jag letar mycket inredning på loppis eller sidor med begagnat för att hitta inredningsdetaljer som inte syns överallt och som har en historia. Älghornet köpte jag för en tjuga på en loppis för några somrar sen. Jag sprejade det svart för att få en mer grafisk känsla och för att det skulle bli lite annorlunda. Färg fyller jag på med i form av blommor, textilier eller tavlor. Saker som är lätta att byta ut när jag, i min rastlöshet, vill åt en annan känsla.


Jag älskar mat och är noga med vilka råvaror jag väljer. Det här är en skön sommarsallad som passar perfekt till en grillad bit lax eller annat såhär i sommarvärmen. Receptet hittar ni HÄR.

Att köpa snittblommor och kombinera ihop buketter med det som finns tillgängligt i naturen är ren och skär lycka enligt mig. För visst är det något alldeles speciellt med att ha en bukett färska blommor hemma!?


Det var allt för mig för den här gången. Vi ses snart igen men tills dess önskar jag er en härlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar